Mental kamp

Jobbade till halv sex och hela vägen hem utspelade någon form av mental kamp i mitt huvud; "jag ska ut och cykla, eller nej, jag är förtjänt av att vila på soffan. Nej, ut och cykla. Men, det regnar ju. Ut ändå. Vill inte! Jo." Så höll det på. Fram och tillbaka. Kom hem och tog tag i mig själv på en gång. Regn och trötthet är inte giltiga skäl till att inte röra på sig. 
 
På med benvärmare, sportbh, underställströja, strumpor, cykelbyxor, cykeltröja, buff, pannband, cykelvantar, överdragsvantar, skor, skolöverstyrelsen och regnjacka. Det är så mycket kläder som ska på när vädret inte är varmt. Någonstans i kampen med alla kläder lyckades jag pumpa däcken och fylla på vattenflaskan också.mUt genom dörren innan jag hann ändra mig och så iväg.
 
Värmde upp och körde sedan intervaller på en 1 km lång sträcka och maxpuls. 10 intervaller och sedan rullade jag hem igen. Bra tryck i benen och självklart skönt att komma ut. På något konstigt sätt glömde jag glasögonen hemma så ögonen är röda och irriterade av vinden. I övrigt ett riktigt bra pass och ytterligare mil in på cykelkontot.
 
 
 
Cykel | |
Upp