Soppatorsk

Alltså, påsklov är verkligen Guds gåva till läraren. Jag njuter av varje liten millisekund av detta lov, för även om jag älskar mitt jobb är det välbehövligt med paus ibland. Detta lov går i träningens tecken. I dag är det onsdag och hittills har jag hunnit simma två gånger, cyklat två gånger, yogar två gånger, sprungit en gång och styrketränat två gånger sedan lovet startade i torsdags. Det är inte illa!
 
I dag bjöd min träningsplanering på cykel. Snövit och jag trampade ut mot Sturefors med vinden i ryggen och ett strålande humör. Cyklade förbi byggprojekten i Sturefors (vi har nämligen köpt ett nybyggt radhus så varje gång jag cyklar genom Sturefors måste jag cykla förbi och se hur byggandet går) och fortsatte sedan mot dagens första mål: Stureforsbacken. Östgötaslätten bjuder ju inte på så många backar att skryta med, men Stureforsbacken är kanon att köra backintervaller i. Den är så pass lång och brant att man är kräkfärdig när man kommer upp, men samtidigt så är den inte värre än att man kan ta i ordentligt.
 
Varför ser backar tusen gånger lättare ut på bild än i verkligheten? Här startar Stureforsbacken och ringlar sig upp genom skogen.
 
Körde fem backintervaller och cyklade sedan vägen över Sturefors slott på vägen hem. Hemvägen bjöd på motvind och fartlek. Det var en trött och hungrig tjej som landade här hemma efter två timmar på cykeln.
 
Cykelselfie!
 
Nu är mina ben trötta och viker sig när jag försöker ställa mig upp. Kvitto på att de har jobbat ordentligt. Ska tillbringa en stund i soffan innan det är dags att ta tag i sig själv igen.
 
 
Cykel | |
Upp