Träning, träning, träning

Hej och hå, här rusar verkligen tiden fram! Jag jobbar, äter, tränar och sover. Jag trivs med det och den senaste veckan har jag på riktigt känt att kroppen svarar riktigt bra på träningen. Härlig känsla!
 
Det har hunnit hända en del sedan sist. Självklart står cyklingen i centrum just nu. Vätternrundan närmar sig med stormsteg. Folk pratar om Vätternpanik, uteblivna cykelpass och dåligt med mil i benen. Själv tar jag det lite för vad det är just nu. Jag försöker cykla mycket, men vägrar att göra resan mot Vättern till någonting som jag kommer att minnas med ångest. Det ska vara roligt att cykla och även om inte alla pass känns toppen, att jag har lite för lite mil i benen eller liknande så måste det stora hela vara en positiv upplevelse.
 
Förra helgen var jag på UNT Bikeweekends cykelläger för tjejer på Wenngarn utanför Sigtuna. Det var en underbar helg med klungkörning (någonting som är ganska nytt för mig), föreläsningar, yoga, god mat, umgänge och mycket mer. Det händer någonting med inspirationen när man får komma iväg några dagar. Det är helt underbart att helt kunna fokusera på cykling en helg.
 
Jag åkte till Sigtuna redan på fredagen och checkade in på Wenngarns nybyggda B&B på kvällen. På lördagen startade lägret med en helt fantastisk föreläsning om mental träning. Just denna föreläsning är det som jag bär med mig som starkast minne från lägret. Jag satt med gåshud på armarna vid flera gånger. Det är coolt hur mycket vi kan göra med tankens kraft. 
 
Jag ser redan fram emot nästa gång det är dags för träningsläger!
 
Välkommen till Wenngarn!
 
Delar av klungan som jag körde med på lördagen. 
 
Lördagkvällen bjöd på föreläsning med Susanne Ljungskog. 
 
Lördagsmiddag på slottet.
 
Hungrig cyklist lyckas inte ens fota med tallriken mitt i bilden. 
 
Starka ben som cyklat bra i två dagar trots mycket motvind och sidvind. Och nej, jag cyklar inte i Nike Free.
 
 
Den här veckan har jag hittills fått in två cykelpass. I tisdags cyklade jag och sambon ett tre mil långt tröskelpass. Det var bra ben, men pollenchock för min del. I går körde jag också tröskelpass. Trots noll cykelinspiration, motvind och småregn lyckades jag snitta 27,6 ensam. Riktigt nöjd! 
 
Gårdagens tröskelpass. Nöjd tjej!
 
Nu ska jag hoppa i bibsen och ta med mig Snövit ut på ett långpass. Lugnt och lite längre är ledorden för dagen. Är lite seg i benen efter en bra träningsvecka, som förutom cykel har bjudit på simning, ridning, orientering och yoga.
Cykel | |
Upp